FÖR INVESTERARE
Affärsidé
Vi utvecklar och marknadsför varumärken baserade på intresset för destillerade drycker.
Värden byggs i varumärken. Vi utvecklar varumärken för att möta en specifik och definierad efterfrågan. Vi kan både utveckla nya varumärken och vidareutveckla befintliga varumärken.
Whisky är vår utgångspunkt och vårt huvudfokus men vi kan även utveckla och marknadsföra varumärken inom andra destillerade drycker.
Mål
En genomsnittlig årlig avkastning på eget kapital
som långsiktigt överstiger 15 %.
Soliditeten ska vara lägst 50 % för att begränsa risken.
Avkastningsmål måste sättas på lång sikt vid whiskytillverkning. Målet ska ändå styra verksamheten på kort sikt och hela tiden finnas med i investeringar, kalkyler, avtal och planer, både i Nordic Whisky Capital och i dotterbolag.
Strategi
Vi utvecklar och marknadsför i första hand varumärken som vi själva äger eller kontrollerar.
I andra hand marknadsför vi varumärken som vi inte äger eller kontrollerar.
Vi producerar i egen regi eller köper från andra producenter, beroende på vad som är mest ändamålsenligt.
Kvalitet, kontroll, kostnadseffektivitet och leveranssäkerhet styr från fall till fall.
Våra varumärken har en tydligt definierad marknadsposition.
Marknadspositionen bestäms utifrån vår kunskap om både produkt och marknad.
Vår verksamhet utgår från kunskap och kompetens.
Det vi gör ska ha sin grund i kunskap och kompetens inom alla relevanta områden. Vi ska hela tiden sträva efter att lära oss mer och efter att ha tillgång till den för oss bästa kompetensen.
För dig som är aktieägare: Vi vill gärna ha din e-postadress
Vi vill säkerställa att våra aktieägare alltid är fullt informerade om verksamheten. Om vi inte redan har din mailadress är vi glada om du vill lämna den här.
NYHETER
2017 var ett bra år för Nordic Whisky Capital. Listan nedan presenterar bolagets viktigaste milstolpar under året: Nyemissionen i november inbringade cirka tio miljoner kronor, vilket med bred marginal är rekord för bolaget. Intresset bland våra befintliga aktieägare var…
Läs mer- ← Föregående
- 1
- …
- 9
- 10
- 11